בלוגרס | מגוון מאמרים וכותבים מובילי דעה בארץ

עוד מאמרים בנושא


ג'קוזי לבריאות - היתכן?

ג'קוזי הינו בריכה קטנה, המחוממת לטמפרטורה שבין 30-40 מעלות צלזיוס ובתוכה משאבות משני סוגים שונים: * משאבות מים המפעילות "פיות" או בשמם הלועזי "ג'טים – JETS" המותקנות בדופן הבריכה.  


בתי אבות במרכז – בעיר או בכפר

הגיעה העת לבחור בית חדש להורים, בית בו הם יקבלו את הטיפול הצמוד שמגיע להם, טיפול אישי, רפואי ומקצועי. העת לבחירת בית אבות יכולה להיות קצת מלחיצה וקשה ולכן יש לעשות סקר שוק ולהתייעץ עם אנשים רבים ולקרוא חומר כתוב ומקצועי כמו במאמר הבא שיסקור בפניכם את האופציות העומדות לרשותכם.


אוכל עוזר לבריאות הגוף

בנושא אכילה בריאה יש ויכוח לא פשוט, מהו אוכל בריא? מה יתרונות אוכל בריא? באילו חומרי גלם ניתן להשתמש? האם יש מאכלי קינוחים בריאים? שאלות רבות נשאלות אך אין תשובה אחת חד משמעית.


מבנה הפה והשיניים

הפה, על האיברים השונים הנמצאים בו, הוא אחת המערכות החשובות בגוף האדם, זו המאפשרת לנו לאכול ולדבר (שתיים מהפעולות האהובות על המין האנושי...) הפה כולל שתי שפתיים, שתי לסתות, בלוטות רוק, לשון, שיניים, חניכיים ואת השריר החזק ביותר בגופנו – המלעס, שריר קטן יחסית המפיק מומנט גדול ועל כן עוצמתו כה רבה.


יתרונות הדברה ירוקה

אחד התנאים ההכרחיים ליעילותה של הדברה ולהשגת התוצאות הנדרשות והמצופות ממנה היא ביצועה על ידי מדביר מקצועי. תנאי הכרחי לבחינת מקצועיותו של המדביר היא תעודה המסמיכה אותו לעסוק במקצוע. זכותכם, כלקוחות, לדרוש לראות תעודה כזאת.


אוכל בריא לחיים בריאים

הכל על אוכל בריא ותזונה נכונה

בתקופה האחרונה החלה תאוצה בכל נושא האוכל הבריא, אנשים מודעים לעובדה שאוכל בריא עוזר לגוף להיות חזק ובריא יותר, עוזר בערנות במהלך היום ועוד. למרות שיש עליה בערנות לנושא אכילה בריא עדיין לא באה בטבעיות להרבה אנשים.

אוכל בריא לחיים בריאים

אחרי שכל כך הרבה שנים אכלנו אוכל עם שומן, סוכר, נתרן ועוד אנשים מחליטים לעשות מהפך בחייהם ולהתחיל לאוכל בריא ולשמור על תזונה נכונה או לעשות דיאטה בריאה. חשוב להבין כי אכילה בריאה ושינוי תפריט האוכל הוא מהפך משמעותי וקשה להרבה אנשים. רוב האנשים רגילים לאכול את אותו תפריט כבר שנים, הם יודעים אילו מנות טעימות יותר ואילו מנות טעימות פחות. שינוי תפריט האוכל משמעותו שינוי בכל אורח החיים שלנו, צריך לבחור מנה חדשה שאותה הכי נאהב ולשנות את אופי הבישול – זהו שינוי בחיי היום יום שלנו והשינוי הוא שינוי מהקצה אל הקצה.

מהו אוכל בריא?

יש הרבה דיונים על מהו אוכל בריא ואך קובעים מהו אוכל בריא. אוכל בריא אמור לתת ערכים תזונתיים לגוף שלנו ולחזק אותו. הרבה אנשים חושבים שאם הם יאכלו סלטים המובנים מירקות הם אוכלים בריא אבל זה לא בהכרח נכון . הגוף שלנו צריך מיצים טבעיים, סוכרים טבעיים וברזל המגיע מבשר. אנשים צמחוניים אוכלים תחליפי בשר כדי לקבל ברזל לגוף ולכפר על חוסר הבשר בגוף שלהם.

ברוב המקרים אוכל בריא הוא אוכל שניתן בקלות להבין מהם המרכיבים שלו. אם אני אוכל מרק או סלט אני יכול לראות בעניים את המרכיבים של המנה. אוכל מעובד, טחון וכדומה נחשב לאוכל פחות בריא בעיקר בגלל העובדה שלא ניתן לראות את המרכיבים בו.

כמו כן, אוכל בריא מאד תלוי בצורה שבה אנו מכינים את האוכל שלנו, כלומר, גם אם אני אוכל סלט בריא מאד אבל הוספתי בו המון שמן ומלח אז הסלט פחות בריא. כל אוכל יכול להיות הרבה פחות בריא ברגע שאנו מוסיפים המון שמן, סוכרים, צבעי מאכל ועוד לכן, אם רוצים הכין אוכל בריא הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להכין את האוכל בצורה בריאה ככל שניתן.

יתרונות אוכל בריא

לאוכל בריא יש המון יתרונות היכולים להשפיע על חיינו ולשנות את התחושות שלנו באופן משמעותי. להלן מספר יתרונות עיקריים באכילה של אוכל בריא:

1. שמירה על משקל גוף בריא – אוכל בריא יעזור לשמור על משקל גוף בריא, נכון ומאוזן. אם נתרכז באכילה לחם, בצק, כריכים שונים משקל גופנו יעלה בצורה משמעותית ויכול לפגוע בבריאות הגוף שלנו. משקל גוף נכון תורם לנו לגוף שרירי יותר, ערנות ואנרגיה בגופנו, פחות כאבי פרקים ונכונות לפעולות פיזיות.

2. חיזוק המערכת החיסונית בגוף – אכילה בריאה ותזונה נכונה נותנת יתרון משמעותי בכל מערכת החיסונית בגופנו. מערכת חיסונית חזקה ובריאה תצמצם מחלות והדבקות בווירוסים הנמצאים באוויר ועוד. בנוסף, אכילה בריאה תעזור בהתאוששות מהירה ויציאה מהירה יותר בזמן חולי. מפרט אוכל בריא

3. ערנות במהלך היום – אוכל לא בריא מלא בשומנים עושה לנו תחושה כבדה על הגוף וכך מעודד אותנו לעצלנות ולחוסר פעולות במהלך היום הארוך שלנו. המזון הבריא הוא זה שעוזר לנו להרגיש ערניים ומלאי אנרגיות בכל שעות היממה. אין זה אומר שלא נוכל לשון אלא תחושת הערנות תהיה למשך זמן ארוך יותר.

לסיכום

אוכל בריא ותזונה בריאה עוזרים לנו בכל תחומי החיים, לא צריך לקחת את הנושא בצורה קיצונית פשוט צריך להתחיל לחשוב מעט לפני שאנו מתיישבים לאוכל. כאשר אנו מבשלים עדיף לבשל עם מעט שמן ומעט חומרים לא בריאים. נסו לאכול יותר ירקות ומאכלי שורש (ג'ינג'ר, בטטה ועוד). ההתחלה קצת קשה אבל ברגע שמתרגלים לנושא התפריט נהיה יותר טעים ונכנס לחיי היום יום שלנו.

תגיות:
אוכל בריאטבעוניתזונה נכונהרפואה משלימה