בלוגרס | מגוון מאמרים וכותבים מובילי דעה בארץ

עוד מאמרים בנושא


השימושים והיתרונות במאווררים תעשייתיים

השימוש בפתרונות איוורור באמצעות מאווררים אינו חדש ולמעשה נמצא בשימוש מזה שנים רבות, אולם עם השנים מתפתחים שכלולים רבים אך אף פעם לא ניתן לוותר עליהם. מאמר זה ייתן לכם מושג מדוע?


הובלות קטנות בראש שקט

לפעמים דווקא הובלה קטנה עלולה לגרום כאב ראש גדול... בעוד כאשר מתכננים להעביר תכולה של בית נערכים מבעוד מועד, מתאמים הגעתה של משאית עם צוות מובילים מאומנים ומיומנים שמסייעים באריזה ומבצעים את כל שאר השלבים של ההעמסה, ההובלה, הפריקה והסידור של התכולה המועברת בבית החדש - הובלה קטנה היא "אופרה" אחרת.


חברת הסעות בישראל

בישראל ישנן חברות הסעה גדולות וקטנות, והלקוח יכול לבחור מיני רבות , כאשר ישנן חברות המתמחות בתחומים מסוימים. בישראל, חברות המציעות שירותי הסעות משתמשות בכלי רכב הנוסעים קילומטרים רבים. חברת הסעות המכבדת את עצמה, דואגת להחליף את צי הרכבים שלה כל מספר שנים, במטרה לעבוד עם כלי הרכב האמינים ביותר, ולא לאכזב את הלקוח בזמן אמת.


הקשר שבין פיתוח שכונות להזנחת תשתיות

התהליך הטבעי שיש לשנות בדרך לשדרוג אורח חיינו

ההאצה המוגברת של הבנייה בישראל השאירה מאחור את קידום הכבישים בשכונות. התוצאה: פקקי ענק ביציאה מהשכונות החדשות בישראל

הקשר שבין פיתוח שכונות להזנחת תשתיות

שעת בוקר, היציאה מפתח תקווה, או ליתר דיוק משכונת אם המושבות בעיר. פקקי ענק שגורמים לתושבי השכונה לקלל את הרגע בו לקחו את המפתחות לידיים. במקום אחר, בהוד השרון, מתכנן היזם אמיר יקותיאל את העתיד של הוד השרון, שם כבר התשתיות הן אלו שמובילות את התהליך. כלומר, קודם מסתכלים על מפת הכבישים ורק אחר כך בונים מסביבם את הבניינים ושטחי הציבור. המקרה של פתח תקווה אינו בודד, בכל רחבי הארץ נבנות שכונות חדשות ובתים רבי קומות כפטריות לאחר הגשם, אלא שהיזמים והקבלנים שוכחים דבר אחד, או בניסוח הצבאי המעודן, לכל שבת יש מוצאי שבת.

במה מדובר? כאשר הקבלנים מקבלים שטחי קרקע, המטרה שלהם היא למקסם את הפוטנציאל הכלכלי שלום בכל שטח בהתאם לאפשרויות הבנייה שלהם. המטרה היא כמובן לבנות כמה שיותר יחידות דיור על פני אותם שטחים, אלא שבמרוץ הזה נשכחות התשתיות מאחור. גם הערים עצמן רוצות למשוך כמה שיותר אוכלוסייה וכך פעמים רבות נותרים צווארי בקבוק, ממש כפי שקורה ביציאה מפתח תקווה מדי בוקר.

מה הפיתרון

הפיתרון לכאורה פשוט מאוד. ראשי הערים חייבים להשכיל ולהבין שאולי בטווח הקצר הם זוכים באוכלוסיות טובות שבאות להשתכן בבניינים החדים בשכונות. אלא שלאורך זמן אותן אוכלוסיות ימאסו בעיר, ירצו לעברו, יורידו את מחירי הקרקע ויצאו נגד העירייה. אפשר גם לנסות לשנות, כמו בדוגמא של רחוב סוקולוב בהרצליה שלפני מספר שנים הוחלט להעבירו לנתיב אחד חד סטרי, תוך כדי אותה החלטה הרחיבו מאוד את שטחי המדרכות וניסו להחיות את המסחר ברחוב הראשי של הרצליה. אלא שהתוצאה היתה עגומה, פקקי תנועה משתרכים תדירות ברחוב, ויש מקומות שפשוט אין אדם לרפואה. הבעיה חמורה שבעתיים כאשר רכב הצלה צריך לעבור ברחוב ונתקע בפקק, אין לא שום דרך לעבור למעט עלייה על המדרכות וסיכון הולכי הרגל תוך כדי. הרצליה במקרה של סוקולוב חייבת להבין שעשתה טעות ולהרחיב את הרחוב לפחות בעוד נתיב.

העתיד

אחרי טעויות שנעשו בתכנונים של שכונות שלמות בארת, החלו להבין גם היזמים וגם ראשי הערים כי חייבים לתאם מראש את כל עניין התשתיות ולהקל ככל שניתן על מי שהולך להיות במתחמים, אם זה מתחמי עסקים או מתחמי מגורים. כך למשל בפרויקט אותו מתכנן אמיר יקותיאל בהוד השרון ואשר אמור לשנות לגמרי את אופייה של העיר, ניתן דגש לתשתיות ולשטחים פתוחים, כך שהתערובת שתתקבל בסוף לא תהיה צפופה מבחינה אורבנית ויהיה מקום להגיע ולצאת מהמקום. כך, בעצם, הפרויקט של אמיר יקותיאל יהיה חדשני מהבחינה שיאפשר תנועה ויציאה קלה מהמתחם לאורך כל שעות היממה.

תגיות:
אמיר יקותיאלפיתוח תשתיותבניית תשתיותיזמותקבוצת יקותיאל